۱۳۸۸/۱۰/۰۹

گر زخم بر کوه زنید برجان فرود آید

Text Color درود بر شما دوستان پاک و عاشقان کوه چندی قبل مطلبی در یکی از وبلاگ های دوستان خواندم مبنی بر ساخت جانپناه در یکی از دیواره های اطراف زنجان و در ادامه موج تبریکات به این دوستان جوان بر خود وظیفه دانستم تا آنجا که سن و خاطرات کوه گردیم اجازه می دهد بررسی کوتاهی داشته باشم بر روند ساخت جان پناه سازی و عواقب و تخریب های در پی آن و اینکه به واقع ما چقدر سهم داریم که این گونه دست به تخریب محیط زیست بزنیم.
بحت ساخت جانپناه و پناهگاه در کوه ها و دیواره های کشورمان ایران بر می گردد به سالها قبل همان موقع که قدری کوهنوردی رنگ و بوی سیاسی داشت، و دولت مردان خیلی میانی خوبی با کوهنوردان و آنها که کوله در کیسه گونی گذاشته از شهر خارج می شدند، نداشتند، در آن سالها بود که با همت و قهرمانی خاص عده ای عاشق محل های امنی ساخته شد، که می توان به جان پناه اسپیدکمر، شروین، اردلان در منطقه توچال و تخت فریدون، بارگاه سوم، سیمرغ، جان پناه های فلزی شمالی در مسیر های دماوند ساخته شد. و یا در علم چال منطقه علم کوه که به کام یخچال رفت و یا پناهگاه بی حساب کتاب منطقه تفتان البته در بعضی مناطق بیشتر بحث بُعد مسافت و دشواری کار مد نظر قرار می گرفت و دیگر دلایل آن را می شود به موارد زیر اشاره کرد.
ادامه مطلب در وبلاگ آقای نجاریان : http://www.aghazekalame1.blogfa.com/

۱۳۸۸/۱۰/۰۵

سنگ های آموزشی درعظیمیه کرج

تنها مکان برگزاری کلاس های سنگ نوردی کرج در منطقه عظیمه که اکثر سنگ نوردان برتر کرجی آموزش هاوتمرینات خود را روی این سنگها برگزار کرده اند متاسفانه غیرقابل استفاده شده اند .تصاویری ازقبل و بعد از این اعمال غیر مسئولانه !!! را می بینیم .
قبل
بعد قبل بعد
برگزاری کلاس آموزشی چند سال پیش
برگزاری کلاس آموزشی چند سال پیش

۱۳۸۸/۰۹/۲۷

گزارش تصویری صعود به قله منار

زمان اجرا : 20 آذر 88
مبدا صعود : جاده چالوس - روستای مورود
ساعت حرکت از کرج : ساعت5 صبح
روستای مورود : ساعت 6
قله منار : ساعت30/13
قله منار
نفرات صعود کننده :
بیژن حیدر زادگان - اکبر جباری - حامد جعفری - بیگی -
مرتضی - محمد قاسمی - مهدی - پرویز جباری
مجتبی تقدیمی پور - مینو حیدرزادگان - جاوید ثروتیان

۱۳۸۸/۰۹/۲۱

هشتاد و سومین نشست ماهانه‌ی انجمن کوه‌نوردان ایران

Text Color
۱- اخبار کوه‌نوردی
۲- گزارش نوید عظیمی و احسان پرتوی‌نیا از گشایش مسیر کرج بر روی دیواره‌ی علم‌کوه
۳- یادبود علی اصغر امین‌نیا، پیش‌کسوت فقید کوه‌نوردی سالن شهریاران جوان - استاد نجات اللهی - نبش ورشو چهارشنبه ۱۳۸۸/۹/۲۵ از ساعت ۱۷ تا ۲۰

۱۳۸۸/۰۹/۱۸

در نشست این ماه انجمن کوهنوردان ایران مراسم گزارش خوانی گشایش مسیر کرج بر دیواره علم کوه را به همراه نمایش اسلاید و فیلم خواهیم داشت.

از کلیه علاقه مندان دعوت میکنیم در روز 25 آذر ساعت 17 الی 20 در محل برپایی نشست ماهانه انجمن به آدرس:تهران-خیابان نجات اللهی-نبش خیابان ورشو-خانه شهریاران جوان-آمفی تأتر شماره 2 حضور به هم رسانند.