۱۳۸۸/۱۲/۰۹

دعوت به مجمع عمومی عادی سالانه

خانه كوه نوردان کرج از كلیه اعضای خود دعوت می نماید
تا در "مجمع عمومی عادی سالانه" این گروه كه در روز "سه شنبه 18 اسفند 88" از ساعت 18 الي 21 که در محل دفتر گروه واقع در "میدان کرج ، جنب بانک صادرات ، پاساژ کمالی ، طبقه سوم ، شماره 37" برگزار می شود، جهت استماع گزارش هیئت مدیره و انتخابات هیئت مدیره جدید برای دوره دو ساله آینده حضور بهم رسانند .

۱۳۸۸/۱۲/۰۸

برفراز كليمانجارو

گزارش از : بابک جوادی
پس از عزیمت از شهر آروشا و سه ساعت طی طریق با مینی بوس و رسیدن به شهر موشی ، به دروازه مارانگو رسیدیم. افرادی که قصد صعود از این مسیر را دارند باید در همین مکان برای صعود ثبت نام کنند

پس از انجام کارهای اداری و صرف ناهار حرکت خود را آغاز کردیم . دروازه مارانگو در ارتفاع تقریبی 1750 متری قرار دارد و ما باید اولین شب اقامت خود را در ارتفاع تقریبی 2750 متری ، یعنی پناهگاه ماندارا (mandara) سپری می کردیم . مسیری کاملا جنگلی با هوایی بسیار مطبوع و بدون حضور حشرات ، با شیبی ملایم . بیشتر به گل گشت شبیه بود . نظم و انضبات و پاکیزگی مسیر ، بسیار جلب توجه میکرد .

سه ساعت و نیمه به ماندارا رسیدیم . اینجا نه به پناهگاه ، بلکه بیشتر به یک دهکده کوچک اما بسیار مرتب و تمیز شبیه بود . از تمامی اعضا پس از رسیدن امضا گرفتند تا مطمئن شوند همگی به سلامت رسیده ایم . سپس محل استقرار اعضای تیم مشخص شده و پس از صرف عصرانه ، به صرف شام دعوت شدیم .

صبح روز حرکت تیم های کشورهای مختلف به کمپ بعدی از ساعت 8 صبح آغاز شد . تیمها با فاصله زمانی یک ربع ساعت از یکدیگر حرکت می کردند تا تداخلی در صعود آنها رخ ندهد . تیم ما حرکت خود را در ساعت 45/8 آغاز کرد . مقصد ما پناهگاه هورومبو (horombo)در ارتفاع تقریبی 3750 متری بود . مسیری کم شیب که پوشش گیاهی آن به تدریج با افزایش ارتفاع ، از حالت جنگلی به شکل بوته های کم ارتفاع و دشت های سرسبز تغییر پیدا می کرد .

حدود ساعت دو و چهل و پنج دقیقه بعد از ظهر به هورومبو رسیدیم . امروز در مجموع با پنج ساعت پیاده روی و یک ساعت صرف ناهار ، شش ساعته از ماندارا به هورومبو رسیده بودیم

اینجا نیز نه تنها چیزی از پناهگاه قبلی کم نداشت ، بلکه شایه مفصل تر هم بود . چرا که تیم هایی که برنامه صعود شش روزه دارند ، به منظور هم هوایی بهتر ، یک روز در اینجا می مانند . پس امضای دفاتر همانند روز گذشته ، تخصیص کلبه ها یا به قول خودشان شَله ، جهت استراحت و اقامت شبانه انجام شد . صبح روز بعد مقصد ما سومین کمپ به نام کیبو (kibo) (هم نام خود قله) در ارتفاع تقریبی 4750 متری بود . پس از حدود دو ساعت راه پیمایی ، به آخرین محل یافت شدن آب در طول باقی مانده مسیر رسیدیم . پوشش گیاهی رفته رفته کمتر می شد . باران نم نم می بارید . حدود دو ساعت بعد به دشت نسبتا تختی رسیدیم . دیگر هیچ گیاهی دیده نمی شد . کیلیمانجارو با تمام عظمت خود بر روی این دشت استوار بود . در سمت چپ ما ، قله ماوِنزی با ارتفاعی کمتر (حدود 5150 متر) بر روی همین دشت قرار داشت .

حدود ساعت دو و نیم بعد از ظهر ، به کمپ کیبو رسیدیم . این مسیر را در زمان تقریبی شش ساعت ، طی کرده بودیم که در این شش ساعت ، تنها دو بار استراحت کوتاه ده دقیقه ای داشتیم . بارش نم نم باران ، تبدیل به برف شده بود . این کمپ نسبت به کمپ های قبلی ، کوچکتر و خلاصه تر بود.

پس از صرف ناهار به استراحت پرداختیم . پس از چند ساعت ، برای صرف عصرانه دعوت شدیم و در همین زمان آخرین نکات در مورد صعود ، از طرف مربی تیم گوشزد شد . قرار بود همین امشب به سمت قله حرکت کنیم .

ساعت ده و نیم شب از خواب بیدار شدیم . البته هیچ کس نخوابیده بود . کوله ها را آماده کردیم و منتظر اعلام زمان حرکت شدیم . یک ربع پس از نیمه شب حرکت خود را آغاز کردیم . یکی از هم نوردان ، با قرآن کوچکی که به همراه خود آورده بود ، تمامی اعضای گروه را از زیر قرآن رد کرد . برف ، آرام آرام می بارید ولی باد نمی وزید در نتیجه هوا برای صعود خیلی هم نا مساعد نبود . مسیر دارای شیب تند حدود 40 درجه بود و سر قدم گروه ، بدون وقفه ولی به آهستگی در حرکت بود .

حدود پنج ساعت و نیم پس از حرکت بالاخره به نقطه گیلمنس پوینت (gilmans point) رسیدم . این نقطه دارای ارتفاع 5681 متر است . از ارتفاع دماوند عبور کرده بودم و از اینجا به بعد مسیر را باید بر روی خط الراس دهانه آتشفشان حرکت می کردم . باد ، شروع به وزیدن کرده بود و این موضوع ، شرایط را سخت تر می کرد . بالاخره در ساعت هفت و چهل و پنج دقیقه بامداد ، یعنی پس از هفت و نیم ساعت ، به قله رسیدم .

پس از آنکه با وجود ترافیک سنگین کوهنوردان مختلف از سراسر دنیا موفق به گرفتن عکس های یادگاری شدیم ، مسیر برگشت را در پیش گرفتیم و پس از چهار ساعت به پناهگاه کیبو رسیدیم . وقت ناهار بود و ما حدود یک ساعت پس از خوردن ناهار به سمت کمپ هورومبو حرکت کردیم . از کیبو تا هورومبو را تقریبا چهار ساعته طی کردیم . ساعت حدود پنج و نیم بعد از ظهر بود . از ساعت هشت و نیم صبح دیروز تا این ساعت نخوابیده بودیم . طی 33 ساعت گذشته ، حدود 22 ساعت در حال کوه پیمایی بودیم ولی شوق موفقیت ، خستگی را از یادمان برده بود . صبح ، پس از خوردن صبحانه حرکت خود را به سمت پایین آغاز کردیم . در ابتدا برنامه این بود که ناهار را در ماندارا خورده و پس از صرف ناهار به سمت دروازه مارانگو حرکت کنیم ولی پس از رسیدن به ماندارا ، ترجیح دادیم در وقت صرفه جویی کرده و بدون توقف به مسیر ادامه دهیم و ناهار را کمی دیرتر و به زمان رسیدن به دروازه مارانگو موکول کنیم .

حدود ساعت دو و نیم بعد از ظهر به دروازه مارانگو رسیدیم و با خداحافظی گرمی از گایدها جدا شده و سوار مینی بوس شدیم تا به آروشا برگردیم .

۱۳۸۸/۱۲/۰۶

گزارش تصويري قله پهنه سار

زمان اجرا : 30 بهمن 88
مبدا صعود : جاده چالوس - روستاي خور

۱۳۸۸/۱۲/۰۲

روزشمار صعود زمستانی گرده آلمانها - بهمن 88

روز اول 22/11 : حرکت از کرج به طرف رودبارک
روز دوم 3 2/11: حرکت از رودبارک و رسیدن به سرچال در ساعت 16
روز سوم 24/11 : هوای خراب و ماندن در سرچال
روز چهارم 25/11 : رسیدن به گردنه شانه کوه و برقراری کمپ در ساعت 16
روز پنجم 26 /11 : صعود گرده آلمانها و رسیدن به جانپناه خرسان در ساعت 11 شب
روز ششم 27 /11 : ماندن در جان پناه خرسان به علت خرابی هوا
روز هفتم 28/11 : به اجبار ماندن در جان پناه خرسان به علت خرابی هوا
روز هشتم 29/11 : برگشت ازدره هفت خوان به کمپ گردنه شانه کوه و رسیدن به سرچال در ساعت 16
روز نهم 30/11 : برگشت به رود بارک و کرج
گزارش کامل برنامه در نشست های ماهانه انجمن کوه نوردان ارائه خواهد شد .

۱۳۸۸/۱۲/۰۱

صعود زمستانی گرده آلمانها - زمستان 88

یک تیم سه نفره ازخانه کوه نوردان کرج در یک تلاش قابل ستودنی موفق شدند گرده آلمانها را در مدت زمان یک روزه صعود کنند . این موفقیت را به اعضا تیم صعود تبریک می گوئیم .
لازم به ذکر است که آخرین بارنیز گرده در زمستان توسط تیم 4 نفره خانه کوه نوردان کرج در سال 79 صعود شده بود.
گزارش کامل صعود به زودی به اطلاع خواهد رسید .
اعضا تیم صعود : امیر مقیمی ( سرپرست ) - احسان پرتوی نیا - ابوالفضل عظیمی

۱۳۸۸/۱۱/۲۹

قله كليمانجارو

بابك جوادي بر فراز كليمانجارو - 16 بهمن 88

۱۳۸۸/۱۱/۲۸

هشتاد و پنجمین نشست ماهانه ی انجمن کوه نوردان ایران

موضوع اصلی: گزارش برنامه های غارنودی ایران اخبار انجمن و اخبار کوه‌نوردی - عباس ثابتیان
گزارش برنامه‌ی اکسپدیشن غارنوردی در لبنان - سعید هاشمی‌نژاد
گزارش همایش‌های برگزار شده‌ی غارنوردی در ایران - جواد نظام‌دوست
گزارش نخستین مانور امداد و نجات در غار - یوسف واقف تاریخ:۵شنبه ۶ اسفند ۱۳۸۸
مکان : یوسف آباد، فرهنگ سرای شفق- از ساعت ۱۸۳۰ تا ۲۰۳۰

۱۳۸۸/۱۱/۲۱

صعود قله کلیمانجارو

آقای بابک جوادی از کوه نوردان فعال خانه کوه نوردان کرج موفق شد در
روز جمعه 16 بهمن88 قله 5895 متری قله کلیمانجارو را صعود کند .
این موفقیت را به بابک تیریک می گوییم .

۱۳۸۸/۱۱/۱۹

مراسم یادبود

مراسم یادبود جان باختگان حادثه ریزش بهمن20 بهمن 88 به اطلاع می رساند روز سه شنبه 20 بهمن ماه، مراسم یادبود هم نوردان از دست رفته مان در حادثه دردناک ریزش بهمن به همت هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران، باشگاه کوه نوردی و اسکی دماوند و گروه کوه نوردی همت شمیران برگزار خواهد شد.
هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران ضمن عرض تسلیت و آرزوی صبر و شکیبائی از خداوند مهربان برای خانواده های این عزیزان، از تمامی علاقمندان ورزش کوه نوردی دعوت می کند تا با شرکت در این مراسم تسلای خاطر بازماندگانشان باشند.
زمان و مکان برگزاری: سه شنبه 20 بهمن ماه 88 - ساعت 18:30 الی 20
مسجد الجواد واقع در میدان هفت تیر
جان باختگان این حادثه غم انگیز:
1- فرشاد خليلي خوشه مهر (مربی پیشکسوت کوه نوردی، سنگ نوردی، اسکی و اسکی کوهستان)
2- علي‌اكبر ابراهيم‌زاده (عضو هیئت کوه نوردی مازندران)
3- مجيد شه‌پري
4- محمد مهدي خراساني
5- حميد كاظم‌زاده
6- اكبر كشاورز
7- سعيد طاهري (کوه نورد و سنگ نورد عضو گروه کوه نوردی همت شمیران)
8- ناديا آنجفيروحشان شاد

۱۳۸۸/۱۱/۱۷

گزارش ریزش بهمن وعرض تسلیت

تیمی از اعضا حانه کوه نوردان کرج عصر پنج شنبه 15 بهمن جزو اولین تیم هایی بودند که در منطقه دیزین برای امدادرسانی به حادثه دیدگان بهمن حضور داشتند که پس از فرستادن نفرات آسیب دیده توسط برف کوب های پیست دیزین به پایین و بررسی شبانه محل ریزش بهمن ، تا عصر روز جمعه با دیگر گروه های اعزامی از کرج و تهران در منطقه برای جستجوی قربانیان حضور داشتند .
با کمال تاسف در این حادثه دلخراش 7 نفر از کوه نوردان باشگاه کوه نوردی دماوند و یک نفر از گروه کوه نوردی همت شمیران جان خود را از دست دادند .
خانه کوه نوردان کرج جان باختن این کوه نوردان عزیز را به خانواده‌ی آنها و همه کوه نوردان ایران تسلیت می‌گوید.