۱۳۸۶/۰۵/۲۴

گزارش صعود زمستاني به قله شاه البرز - 4250 متر

به نام خدا
گزارش صعود زمستاني به قله شاه البرز - 4250 متر پنجشنبه 14دي 85 طبق برنامه اي از قبل تعيين شده ، 4 نفر از اعضاي گروه ساعت چهار بعد از ظهر ،كرج را به سمت منطقه طالقان در يك هواي سرد و نيمه ابري ترك مي كنيم . پس ازگذشت دو ساعت به روستاي حسن جون رسيده و در منزل اقوام يكي از اعضاي تيم شب نسبتا سردي را سپري مي كنيم . جمعه 15 دي 85 ساعت 6 صبح پس از بررسي مجدد لوازم صعود در يك هواي بسيار سرد در حالي كه سكوت تمام روستا را فرا گرفته بودكوچه هاي يخ زده را به طرف باغ ها ترك مي كنيم . پس از 3 ساعت برف كوبي از رودخانه ي كاملا يخ زده عبور كرده و در ساعت10 به اول يال اصلي ( كنار تابلوي راهنماي مسير ) مي رسيم . استراحت كوتاهي كرده و از روي يال در حالي كه لحظه به لحظه بر حجم برف افزوده مي شود به صعود خود ادامه مي دهيم .

در ساعت 12 گردنه اول را پشت سر گذاشته و مسيررا از زير صخره هاي شرقي به طرف بالا ادامه مي دهيم . به علت حجم زياد برف در منطقه ، حركت به كندي صورت مي گيرد . در ساعت 4 بعد از ظهر به دليل خراب شدن هوا و وزش باد شديد تصميم مي گيريم كه درپناه آخرين صخره هاي يال و زير گردنه اصلي در ارتفاع 3272 متري كمپ را بر پا كنيم . براي جلوگيري از شدت باد ، اطراف چادر را به وسيله بلوك هاي برفي پوشش مي دهيم . شنبه 16 دي 85 صبح زود پس از پر كردن فلاكس ها از چاي و صرف صبحانه مختصر با عزمي راسخ و قاطع در ساعت 5 صبح در يك هواي خيلي سرد و كاملا ابري كمپ را به طرف قله ترك مي كنيم.

گردنه شاه البرز
هر لحظه بر شدت برف افزوده شده و براي پيدا كردن مسير صعود چندين بار دچار مشكل مي شويم . بالاخره در يك شرايط طوفاني و بسيار دشوار حدود ساعت 10 صبح به قله 4250 متري شاه البرز مي رسيم . بعد از گرفتن فيلم و عكس از همان مسير صعود به طرف كمپ سرازير مي شويم .

به علت سرماي شديد و از كار افتادن GPS به دليل يخ زدن باتري و نداشتن باتري اضافي و شرايط بسيار بد و طوفاني و همچنين نداشتن ديد كافي ، پس از 9 ساعت تلاش طاقت فرسا به كمپ مي رسيم . پس از تهيه مقداري آب از طريق ذوب كردن برف ، سوپي آماده كرده و تجديد قوا مي كنيم . به علت بارش زياد برف تا صبح چندين بار چادر را تكان داديم كه از آسيب رسيدن به ان جلوگيري گردد .
يكشنبه 17 دي 85 ساعت 8 صبح در شرايطي كه در منطقه حدود 80 سانتي متر برف آمده و همچنان به شدت نيز ادامه دارد ، چادر را از زير برف بيرون كشيده و براي مواجه نشدن با بهمن هاي احتمالي ، از مسير يال و از روي صخره ها به طرف پايين حركت مي كنيم .

به علت نداشتن ديد كافي و حجم زياد برف و صخره اي بودن مسير ، حركت به كندي صورت مي گيرد . در ساعت 8 شب و پس از 12 ساعت جدال با طوفان و عبوراز مسيرهاي بهمني به نزديكي باغهاي روستاي حسن جون مي رسيم. به دليل خستگي مفرط اعضاي تيم كمپ را برپا كرده و شبي ديگر را ميان صخره هاي يخي سپري مي كنيم . دوشنبه 18 دي 85 پس از گذراندن شبي واقعا سرد و يخبندان ، صبح زود در يك هواي كاملا صاف و آفتابي !!! كمپ را جمع كرده و بالاخره پس از گذراندن 4 روز طاقت فرسا و خاطره انگيز ، 12 ظهر به روستاي حسن جون رسيده و از آنجا عازم كرج مي شويم . نفرات تيم صعود كننده : 1- جاويد ثروتيان ( سرپرست ) 2- اكبر جباري 3- امير وفايي نژاد 4- نويد عظيمي تهيه كننده : جاويد ثروتيان

۳ نظر:

ناشناس گفت...

سلام.نقابها و بهمنهايي كه ردمي كنيم مارا در زندگي كمك ميكند.به اميد روزهايي كه بهمنهاي زندگي را به سلامت رد كنيم.

ناشناس گفت...

سلام.صفحه قلعه كرد باز نمي شود.لطفا رسيدگي نماييد.

ناشناس گفت...

ای ول. گزارش صعود ناز و کهار یک روزه رو سریع تر بذارید ببینم چیکار کردید . البته من یک روزه کهار و ناز رو داشتم انفرادی خیلی باحاله.