۱۳۸۶/۱۲/۰۳

گزارش صعود زمستاني جبهه شمالي دماوند - 22 بهمن 86

گزارش از : اميروفايي نژاد
جمعه 19 / 11 / 86
ساعت 10 صبح به سمت روستای ناندل در 50 کیلومتری شهر آمل حرکت کردیم . حدود ساعت 3 بعدازظهر با عبور از شهرهای جاجرود ، بومهن ، رودهن و پیست اسکی آبعلی و همچنین پیچ و خم های جاده هرازو بعد از پلیس راه لاریجان به دو راهی ناندل رسیدیم . ناندل روستایی است که می توان قله دماوند را از جبهه شمالی و شمال شرقی صعود کرد . بعد از صرف ناهار در یک هوای بسیار خوب با نیسان آقای صالحی ( مسئول خانه کوهنورد ناندل ) که طبق قرار قبلی منتظر ما بود به سمت ناندل حرکت کرده و در ساعت 4 بعداز ظهر آنجا بودیم .هوا کاملاً صاف بود و فقط روی قله دماوند را کلاهکی از ابر پوشانده بود شب وسایل را باز بینی کرده و کوله ها را برای حرکت فردا صبح آماده کردیم
شنبه 20 / 11 /86 ساعت 5 صبح ؛ بعد از یک استراحت خوب و صرف صبحانه روانه جانپناه 4000 متری شدیم . هوا صاف ولی خیلی سرد بود به طوری که با داشتن دستکش و روکش دستکش خوب ؛ باز هم دستهایمان احساس سرما می کرد . با عبور از یونجه زارهای پر برف به شیب تند و سخت زیر پناهگاه رسیدیم . در انتهای شیب ؛ برف شدیدی همراه با بادی تند شروع به باریدن کرد که انرژی زیادی از ما گرفت . بالاخره با هر زحمتی بود خودمان را ساعت 30/14 به جانپناه اول رساندیم . در پناهگاه 12 نفر ( 7 نفر از همدان و 4 نفر از کلوپ دماوند تهران به همراه میهمانشان آقای یوسف سوری نیا راهنمای غارپرو ) حضور داشتند تصمیم گرفتیم که روز یکشنبه را استراحت کرده وروز دوشنبه با توجه به پیش بینی هوا که هوای خوبی را برای آن روز نشان می داد به قله صعود کنیم
دوشنبه 22 / 11 86
ساعت 40/2 صبح در تاریکی و هوای صاف با بادی در حدود 30 کیلومتر در ساعت جانپناه اول را به قصد قله ترک کردیم و دو ساعت و ربع بعد به جانپناه 5000 متري رسیدیم و بعد از استراحتی کوتاه راه قله را پیش گرفتیم
قسمتی از مسیر سنگی بود ، زیر قله هم برفچالی بود که عبور از آن بدون کرامپون تقریباً غیر ممکن بود . با گذر از این موانع در ساعت 30/11 در یک هوای بسیار خوب و آفتابی با خوشحالی زیاد به قله رسیدیم
حدود یک ساعتی خودمان را به گرفتن عکس و فیلم و خوردن نوشیدنی روی قله مشغول کردیم و سپس راه پایین را در پیش گرفته و 30/16 در پناهگاه 4000بودیم . شب را استراحت کرده و صبح روز سه شنبه در یک هوای طوفانی روانه ناندل شدیم و در ساعت 1 عصر آنجا بودیم .
نفرات تیم صعود : رضا مزروعی( سرپرست برنامه )- اکبر جباری - سید جعفر چراغي و امیر وفایی نژاد

ناشناس گفت...

همت بلند دار كه مردان روزگار
از همت بلند به جايي رسيده اند
درود بر همت والاي فاتحان زمستاني دماوند

سردشتي

ناشناس گفت...

دماوند دوست داشتنی

عالی بود. همتتان هماره بلند باد!