۱۳۸۷/۰۴/۲۹

آخرين خبر از نانگا پاربات

پس از صعود تيم نانگاپاربات در ساعت 16 روز پنج شنبه 27/4/87 تيم به علت خرابي هوا شب را در ارتفاع 7300 متري مجبور به بيواك كردن شدند كه خوشبختانه با داشتن پوشاك مناسب بدون هيچ حادثه اي شب سختي را سپري نمودند .
صبح روز جمعه 28/4/87 پس از راه افتادن به سمت كمپ 4 متوجه شدند سامان نعمتي در كنارشان نيست به اميد آنكه او را در كمپ 4 ببينند اما اثري از وي نيافتند تيم تا ساعت16 روز جمعه 28/4/87 به وقت پاكستان در كمپ 4 منتظر ماندن و در ساعت 16:30 با به جا گذاشتن 1 تخته چادر ، بي سيم و مواد غذايي به اميد آنكه او را در كمپ 3 بيابند به طرف پايين حركت كردند . و ساعت 20:30 به كمپ 3 رسيدند باز هم خبري از سامان نبود .
از شنبه 29/4/87 هماهنگي هاي لازم با شركت طرف قرارداد فدراسيون كوهنوردي ج.ا.ا و مسئولين پاكستان و سفارت ايران در پاكستان انجام گرفته شد . متاسفانه به دليل سختي مسير تا به حال سابقه پرواز هلي كوپتر و فرود در اين جبهه و در اين ارتفاع نبوده و موفق به بلند نمودن هلي كوپتر نشديم با تماسهاي مكرر تلفني با بيس كمپ (محمد نوروزي) و نفرات مستقر در كمپ 2 (سهند عقدايي) در ساعت 15:30 امروز 29/4/87 اين اميدواري هست كه سامان نعمتي خود را به يكي از كمپها برساند (توضيح اينكه شب گذشته از بيس كمپ 1 هدلامپ روشن به سمت كمپ 4 مي باشد) و در صدد هستيم يك تيم نجات شامل 2 هاي پورتر توسط هلي كوپتر به ارتفاع اعزام نماييم ضمنا يك تيم شامل خانم خليلي ، آقايان بابازاده ، زكي پور ، پدرام نعمتي(برادر سامان ) شهرام نعمتي (عموي سامان) و وحيد بهرامي از ساعت 10 صبح در محل باشگاه جهت هماهنگيهاي لازم حضور دارند .
كليه تيمهاي حاضر در منطقه بجز محمد نوروزي و چند آشپز بيس كمپ را ترك نموده اند. اعضاي تيم شامل ليلا اسفندياري ، كاظم فريديان ، حسين ابوالحسني ، سهند عقدايي ، احسان پرتويي نيا در سلامتي كامل در كمپ 2 مي باشند. وحيد بهرامي - ساعت 19 مورخ 29/4/87
منبع :سايت باشگاه دماوند

هیچ نظری موجود نیست: