۱۳۸۷/۰۸/۰۹

بیانیه انجمن کوه نوردان ایران در باره برنامه نانگاپاربات

در مورد واقعه ای که در برنامه ی صعود تیم ایرانی به قله ی نانگاپاربات در تیر ماه 87 روی داد و در نتیجه ی آن زنده یاد سامان نعمتی جان باخت ، انجمن کوه نوردان ایران پس از دریافت نظرات چند باشگاه و گروه کوه نوردی ، به نمایندگی از سوی بخش قابل توجهی از افکار عمومی کوه نوردان کشور، لازم می داند در این ارتباط توضیحاتی بدهد : 1- جامعه ی کوه نوردی ایران ، خود را در این فقدان جبران ناپذیر شریک غم خانواده ی نعمتی می داند و آرزو دارد که آنان بتوانند با شکیبایی ، این اندوه گران را از سر بگذرانند . در عین حال ، درخواست داریم که این خانواده ی گرامی ، به پاس علاقه ی قلبی زنده یاد سامان به کوه نوردی و به احترام او که راه خود را عاقلانه انتخاب کرده بود ، واقعیت های این ورزش را در نظر داشته باشند و از گرفتار شدن در جنجال آفرینی هایی که نتیجه ای جز آسیب دیدن وجهه ی کوه نوردی و یاد و خاطره ی سامان ندارد ، بپرهیزند
ادامه مطلب در سایت : http://www.aloineclub.ir

۱۳۸۷/۰۸/۰۱

گزارش تصويري صعود يك روزه كمان كوه

زمان اجرا برنامه : 19 مهرماه 87
حركت از كرج : 30/4 صبح
دره وارنگه رود ( دوراهي يونجه زار ) : ساعت 9
شكارباني : ساعت 30/10
گردنه كمان : ساعت 12
قله كمان كوه :ساعت 30/2 بعدازظهر
برگشت و رسيدن به كرج : 11 شب

مسير قله كمان كوه

آزاد كوه
قله كمان كوه

گزارش برنامه ی اولین صعود ایرانیِ نانگاپاربات

با پیمودن راه ناهموار نانگاپاربات، برای نخستین بار توسط فرزندان ایران زمین، دگر بار سرود سربلندی ایران طنین افکند.
گزارش این تلاش پرثمر و یاد یار ادوار سامان نعمتی در محل مجموعه فرهنگی ورزشی تامین ( نگین غرب) برگزار خواهد شد.
این مراسم به میزبانی باشگاه کوه نوردی و اسکی دماوند و با حمایت شرکت نارون آرا و همچنین همراهی گروه کوه نوردی قاجر قروه و خانه ی کوه نوردان کرج برگزار می شود.
حضور تمامی هم نوردان عزیز را در این مراسم ، پاس می داریم.
زمان: سه شنبه 7/8/87 ساعت 18 تا 22
مکان: خیابان آزادی، خیابان جیحون، جنب بوستان آیینه، موسسه فرهنگی ورزشی تامین( نگین غرب)
نقل از : Iranianchallengers

بزرگداشت ياد و خاطره سامان

به همت هيات كوه نوردي شهرستان قروه، بزرگداشتِ ياد و خاطره ي قهرمان عزير سامان نعمتي، در همايشي در تاريخ دوم و سوم آبان ماه درمحل ورزشگاه تختي اين شهر برگزار مي شود.
شروع برنامه: پنج شنبه 2 آبان / ساعت 16 با حضور كوه نوردان
اتمام برنامه : جمعه ساعت 6:30 پس از صعود دو ساعته به محل اولين صخره گشايش يافته شهرستان قروه توسط سامان نعمتي.
سرپرست و اعضاي تيم نانگاپاربات، يه سهم خود از عموم هم نوردان درخواست مي كنند با حضور خود دراين مراسم، ياد و خاطره ي همراه هميشگي نانگاپاربات را گرامي بدارند.
نقل از : Iranianchallengers

۱۳۸۷/۰۷/۲۶

صعود دره يخار - دهليز جنوبي

روز اول – چهارشنبه 10/7/87
حركت از كرج به سمت قرارگاه رينه و شب ماني در آنجا .
روز دوم – پنج شنبه 11/7/87
صبح زود از رينه به طرف گزانه در قالب دو تيم 3 نفره حركت مي كنيم . پس از رسيدن به گزانه و صرف صبحانه در ساعت 30/7 از روستاي گزانه به سمت مسير پناهگاه تخت فريدون و از مسير امتداد رودخانه كه منتهي به يال سمت راست روستا مي شود,ادامه مي دهيم . منطقه بسيار سرسبزو با باغ هاي ميوه فراوان است .مسير به طرف چشمه استله سر ادامه پيدا مي كند . اين چشمه در واقع دوراهي پناهگاه تخت فريدون و دره يخار است .سمت راست به طرف تخت فريدون و سمت چپ دره يخار كه در امتداد رودخانه مي باشد .
چشمه آب - اول دوراهی
پس از استراحتي در كنار چشمه در ساعت 12 ظهر يك تيم 3 نفره از اعضا گروه به قصد صعود دماوند ار يال شمال شرقي به طرف تخت فريدون حركت مي كنند (امير وفايي نژاد - علي غفورزاده - مجتبي تقديمي پور ) و ما نيز مسير رودخانه را ادامه مي دهيم .بعد از عبور از سمت راست 2 تا آبشار مسير, هم چنان در امتداد رودخانه به حركت خود ادامه مي دهيم .بعد از گذشت 5/1 ساعت ديگر به جز صداي آب زير سنگ و يخ از رودخانه خبري نيست . به علت نبودن مسير راه مالرو و سنگلاخي بودن آن , راهپيمايي با دشواري تا ساعت 30/18 ادامه مي يابد .قبل از رسيدن به دوراهي دهليز جنوبي و دهليز شمالي ( اصلي ) , محلي را براي بيواك شبانه در ارتفاع 3700 متري در نظر گرفته شبي را درهيجان و دلهره آغاز مي كنيم .

بیواک شب اول زیر دهلیز
روز سوم – جمعه 12/7/87
پس از بيدار شدن از خواب و صرف صبحانه در ساعت 30/7 صبح به سمت بالا حركت مي كنيم . پس از تهيه آب ( بسيار گل آلود ) از سطح يخچال و ادامه راه , در ساعت 10 به دوراهي دره اصلي يخار و دهليز جنوبي مي رسيم . طبق برنامه ريزي قبلي مسير دهليز جنوبي را انتخاب مي كنيم . به دليل شيب زياد و شن اسكي و داشتن كوله هاي سنگين در ساعت 12 به اول برف و يخ هاي دهليز جنوبي مي رسيم .بعد از پوشيدن كرامپون به سمت دهليز حركت كرده و تا ابتداي دهليز جنوبي كه داراي ديواره هاي بلند در دوطرف دهليز مي باشد صعود خود را ادامه داده و به علت نداشتن اطلاعات كامل و دقيق از بالاي مسير تصميم به شب ماني در زير ديواره و بالاي شيب يخي با زاويه 50 درجه در ارتفاع 4800 متر مي شويم كه يك سكوي كوچكي ( 50 * 150 سانتي متر ) را براي شب ماني پس از مشقت زياد آماده كرده و بالاخره شبي را دوباره به صبح مي رسانيم .
پرکردن ظرف آب از زیر یخچال

روز چهارم – شنبه 13/7/87

پس از گذراندن شبي سخت و سرد و پس از جمع كردن لوازم و تجهيزات ساعت 7 صبح صعود خود را آغاز مي كنيم . شيب دهليز حدود 50 الي 60 درجه است و حجم برف روي يخ نيز به 50 سانت مي رسد . دهليز داراي عرض بين 3 الي 15 متر و با ديواره هاي بلند60 الي 70 متري كه از دو طرف ما را محصور كرده است و هرچه بالاتر مي رويم از ارتفاع ديواره هاكاسته مي شود .در حين صعود ريزش سنگ مداوم ادامه دارد . در ساعت 9 صبح كار بر روي يخ با شيب 70 الي 75 درجه شروع مي شود . 7 طول 50 متري را بر روي يخ بلور سبز رنگ صعود مي كنيم .هرچه بالاتر مي رويم ضخامت يخ در بعضي قسمت ها كم شده و امكان نصب مياني را كم مي كند .در هر طول از مسير 2 عدد پيچ يخ براي كارگاه و 3 عدد مياني زده مي شود . در نهايت , انتهاي دهليز به سمت يال اصلي رفته و در سمت راست يال دره يخار ( دهليز اصلي ) مشاهده مي شود . سرانجام در ساعت 15 به بام برفي مي رسيم . مسير را به طرف يال جنوبي دماوند ادامه مي دهيم . در حين تراورس و پس از عبور از 3 دهليز به زير آبشار يخي مسير جنوبي رسيده و از آنجا در ساعت 30/19 به قرارگاه بارگاه سوم مي رسيم . شب را آنجا مانده و روز يكشنبه به سمت كرج عازم مي شويم .

شب مانی بر روی شیب یخی در شب دوم
اعضا تيم دره يخار: رضا مزروعي – احسان پرتوي نيا – امير مقيمي
گزارش از : امير مقيمي

۱۳۸۷/۰۷/۱۹

روز كوهنورد مبارك باد

به رسم ديرينه چندين ساله در كرج آخرين جمعه مهرماه هر سال مراسم روز كوهنورد برگزار مي شود .اين روز بهانه اي است براي تجديد ديدار از دوستان كوهنورد و اعلام فعاليت هاي انجام شده توسط گروه هاي كوهنوردي كرج در يك سال گذشته .
با گردهمايي در اين مراسم جشن كوهنوردي را بر پا داريم .
مكا ن : اول عظيميه . پاي كوه
زمان : جمعه 26 مهر 87 - ساعت 6 صبح
تصاويري از برگزاري مراسم روز كوهنورد در كرج طي چند سال گذشته :