۱۳۸۸/۰۹/۰۵

گزارش صعود به قله سماموس

زمان اجرا : 22 آبان 88
گزارش از : اکبر جباری
به دنبال اجرای برنامه ای بودم که در آن جنگل ،کوه،دریا،دشت وخلاصه تمام مناظر زیبای طبیعی را یک جا مشاهده کنم.برای رسیدن به این مقصود قله سماموس را انتخاب کردیم.صبح ساعت 8 از کرج حرکت کرده و بعد از عبور از جنگل عباس اباد و ساحل دریای خزر، وارد جاده جنگلی و زیبای جواهرده شدیم که در نهایت پس از طی مسافت 15 کیلومتر ما را به سمت روستایی به همین نام هدایت می کرد . ساعت 3 بعد از ظهر در میدان روستا از مینی بوس پیاده شده و با مرتب کردن وسایل حرکت را آغاز کردیم .
از میدان روستا درجهت غرب گردنه ای قابل مشاهده است که در سالهای اخیر جاده ای خاکی از داخل روستا به ان سمت کشیده اند (البته تا قله این جاده ما را همراهی می کند) . هدف ما برای روز اول رسیدن به گردنه بود ولی به علت زود تاریک شدن هوا در پاییز در منطقه ای مسطح و نزدیک رودخانه چادر ها را برپا کردیم .
به علت بارشهای برف در چند روز قبل هوای سردی در منطقه حاکم بود . شب 12 نفری در یک چادر دور هم نشسته و با صمیمیت خاصی مشغول تهیه شام شدیم وتناول غذا در آن شرایط شور و حال ویژه ای ایجاد کرده بود
صبح بعد از خوردن صبحانه و دیدن طلوع خورشید حرکت را اغاز کرده و بعد از پشت سر گذاشتن یک شیب تند به گردنه و جاده مذکور رسیدیم . حرکت بر روی جاده لذت بخش و بسیار تلخ بود
جاده دو شاخه شده : یکی به سمت قله و دیگری به سمت دیلمان
از دو راهی حرکت را بر روی یال ادامه داده و در ساعت 12 بر روی قله سماموس به ارتفاع3705متر شادی این صعود را با یکدیگر قسمت کردیم . در ان ارتفاع کلبه ای که مدفن یکی از حکمرانان تنکابنی بود جالب توجه بود . مانند اکثر اوقات مسیر فرود همان مسیر صعود بود که با جمع کردن چادرها و وسایل در ساعت 5 بعد از ظهر در میدان شهر سوار وسیله نقلیه شدیم . قشنگ ترین منظره این صعود دیدن قله سر برافراشته دماوند از روی گردنه بود .
نفرات شرکت کننده :
آقایان : غلی غفورزاده ، حسین شایگان ، پرویز جباری ، بهروز جهاتگیری ، مجتبی تقدیمی پور و مهدی رحمانی
خانمها : محمودی ، بورتالاری ، مالکی ، سلیقه و جباری
سرپرست برنلمه : اکبر جباری

zodiak گفت...

تبریک میگم بهتون کلی لذت بردین
من هم به شدت دلم میخواد

somamuz گفت...

سلام دوستان با صفا
از عکسهای زیبای شما ممنونم،خیلی جذاب بود
من در شهر ساحلی کلاچای زندگی می کنم که تقریبا روبروی سماموس قرار گرفته ،ولی از این زوایایی که عکس گرفتید واقعا لذت بردم،
اگه عکسی از قله دماوند از روی قله سماوس دارید،بگذارید،ممنووووونتون میشم

somamuz گفت...

با سلام دوباره
با عرض پوزش، با دانلود کامل عکسها ،قله دماوندبه سختی دیده میشه ،البته اگه اشتباه نکرده باشم،