۱۳۸۸/۱۱/۰۲

گزارش صعود به قله خونکار

قله خونكار : 3300 متر
جمعه 25 دی 88
حركت از شهر قدس به سمت كرج ساعت 15/5 صبح
رسيدن به كرج ساعت 35/5
حركت از كرج به مقصد پل خواب ساعت 6 صبح
روستاي نشتارود بعد از پل خواب سمت چپ جاده چالوس ساعت 15/7
ادامه مسير حدوداً 15 كيلومتر ورسيدن به روستاي ورزن ساعت 45/7
پارك ماشين ها و آماده شدن براي صعود
ساعت 8 صبح هوا صاف و عالي ، عبور از روستا و مناظر بسيار زيباي زمستاني و با پشت سر گذاردن شيب تند و پس از خوردن صبحانه ادامه مسير داده در ميان برف ها كه مربوط به روزهاي گذشته بوده و با توجه به دماي هوا كه طي چند روز گذشته مقداري گرم شده ، برف ها نرم و حركت گروه را كند مي نمود كه در قسمت هاي تندتر شيب ها يك پارچه يخ شده و مستلزم شكاف يخ و ايجاد پاكوب گرديده بود .
افراد جلودار هريك به نوبت با يستي به سختي برف ها و يخ هاي مسير را شكافته و پاكوب ايجاد نمايند تا گروه بتواند راحت تر حركت كرده و خطري پيش نيايد . با توجه به شرايط جوي و بارش بسيار كم ، قسمت هاي شمالي كوهها پوشيده از برف و يخ و در قسمت هاي جنوبي خشك و از برف و يخ خبري نيست .
پس از گذر از اولين يال بلند به گردنه اي مي رسيم كه با پشت سر گذاشتن خط الراس بزرگي به نزدیکی قله ختم می شود .
با رسيدن به اولين گردنه ، باد شديد كه بعضي دوستان تخمين مي زدند با سرعت بيش از 60 كيلومترمنطقه را فرا گرفته و دماي هوا بشدت كاهش يافته كه از ابتداي شروع باد گروه با استفاده از كلاه توفان و پوشاك گرمتر خود را تجهيز نمودند . با توجه به اينكه ما دو نفر از شهر قدس ميهمان خانه كوهنوردان كرج بوديم بسيار به ماخوش گذشت و دوستان جديدي پيدا كرديم ،اين برنامه براي ما دستاورد بسيار خوبي داشت از جمله رفاقت و دوستي همراه با نظم كه در بين گروه بود و در بين مسير نكات آموزنده و تجربيات گروه مبادله و گوشزد مي شد و آنقدر جمع صميمي و گرم بود كه شيب هاي تند ونفس گير را متوجه نمي شديم . خلاصه پس از 6 ساعت حركت و تلاش جمعي ، همگي در هواي بسيار زيبا و صاف ساعت 15/14 به قله رسيديم .
از بالاي قله كه مشرف بر سد كرج مي باشد بخوبي متوان سد را مشاهده كرد ، در نقطه مقابل از سمت غرب ، قلل زيباي ناز و كهار را مي توان ديد . در ساعت 30/14 پس از تبريك و خوشحالي و گرفتن عكس يادگاري و خواندن سرود اي ايران قله را در صفوف منظم ترك و فرود آغاز شد ، مسير برگشت همان مسير صعود مي باشد ،با باد بسيار شديد و سرمای سوزناك ، فرود را ادامه داده و با كم كردن ارتفاع در محلي مناسب استراحت كرده و پس از خوردن و نوشيدن خوراكي هاي همراه مسير فرود را تا رسيدن به روستا ادامه مي دهيم ، هوا كم كم رو به غروب و دركنار روستا هوا تاريك مي شود ساعت 30/18 به روستا مي رسيم . پاي ماشين رسيده و گروه آماده حركت مي شوند به سمت جاده چالوس .
كرج ساعت 19 و برگشت به شهر قدس ساعت 30/19
به اميد ديداري ديگر و صعودي پربارتر .
كل زمان برنامه : 14 ساعت
زمان صعود به قله : 6 ساعت زمان برگشت ازقله : 3 ساعت تعداد شركت كنندگان : 11 نفر
آقايان : بابك جوادي - پرويز جباري - بهروز جهانگيري- علي غفورزاده - مجتبي تقديمي پور
حسين شايگان - علي مقدم - احمد نيك بيان
خانم ها : سليقه(سرپرست برنامه ) - بورتالاري- مالكي
گزارش از : احمد نيك بيان

۲ نظر:

محمد حسن جریته گفت...

سلام دوستان خسته نباشید ضمناً آقای نیک بیان عکسها و گزارش تون عالی بود.

ناشناس گفت...

با عرض سلام و خسته نباشید
گزارش برنامه مفصلی بود ان شاالله همیشه زنده دل باشید
به امید صعودهای بالاتر

( بژی کاک گیان)
علی ابوالفتحی