۱۳۸۹/۰۲/۱۷

صعود به قله آزاد كوه از مسير كلاك

روز پنجشنبه 9 ارديبهشت 89 در يك هواي باراني شديد در ساعت 5/2 بعدازظهر كرج را به قصد جاده چالوس ترك مي كنيم . با توجه به اطلاعاتي كه از سايت هاي هواشناسي گرفته بوديم جمعه هواي صافي را شاهد خواهيم بود . جاده چالوس مثل هميشه شلوغ است و حركت خيلي به كندي صورت مي گيرد . 8 نفر در قالب دو تيم با ماشين سواري پس از 3 ساعت به گردنه كندوان مي رسيم . در آنجا با آش خوشمزه و با سير فراوان كه هر روز از حجم كاسه شان كاسته مي شود از خود پذيرايي مي كنيم .
پس از نيم ساعت آخرين خريد ها را از پل زنگوله خريداري كرده و به طرف روستاي كلاك براه مي افتيم .جاده واقعا رويايي و زيباست پس از رد شدن از گردنه اول به گردنه دوم مي رسيم يعني كمر بن .هنوز حجم بسيار زياد برف در گردنه نشان از زمستان سخت آنجا را دارد .
گردنه كمر بن
پس از رسيدن به روستاي ميناك از جاده اصلي جدا شده و بعد از عبور از روستاي كلاك پايين در ساعت 19 وارد روستاي كلاك بالا مي شويم . روستا ساكت و خلوت و متروكه به نظر مي رسد . ماشين ها را پارك كرده و راه مي افتيم .نم نم باران مي بارد مسير از سمت راست رود خانه و مثل اغلب مسير هاي كوه نوردي اينهم بر خلاف جريان آب .
منظره قله آزاد كوه از روستاي ميناك ( روز جمعه 10 ارديبهشت )
پس از حدود يك ساعت راه پيمايي سبك نرسيده به محلي كه دره باريك مي شود كمپ خود را داير مي كنيم .لحظاتي پس از مستقر شدن در چادر بارش شديد باران شروع مي شود. آسمان انگار از دست ما خيلي عصباني است چون تا ساعت 4 صبح صداي مهيب رعد و برق همراه با بارش برف و تگرگ و باران يك لحظه امان نمي دهد .
بالاخره در ساعت 7 صبح در يك هواي صاف كه توام با وزش باد است به طرف بالا حركت مي كنيم . مناظر اطراف واقعا زيبا و افسون كننده است و هرچه بيشتر ارتفاع مي گيريم بر شدت باد و سردي هوا افزوده مي شود .به علت مريضي يكي از بچه ها نفر ديگري نيز به عنوان مراقبت از او به طرف محل كمپ بر مي گردند . در ساعت 11 در يك هواي سرد كه همراه با باد بسيار شديدي است به گردنه مي رسيم . قلل اطراف بخصوص دماند سرافراز نيروي اراده ما دو چندان مي كنند .بايد تصميم بگيريم . مشورت مي كنيم . همه سرحالند و با انرژي . به طرف قله براه مي افتيم .
در ساعت 1 بعد از ظهر به قله مي رسيم . وزش شديد باد اجازه توقف را نمي دهد .خيلي دوست داشتم ساعتي در آرامش در بلنداي قله بنشينم اما مجبور به باز گشتم . بابك جوادي - مينو حيدرزادگان - مجتبي تقديمي پور
علي غفورزاده و ليلا بور تالاري كه اميدوارم زندگي خوشبختي داشته باشند علي غفور زاده و جاويد ثروتيان
اعضا تيم :
مينو حيدرزادگان - بابك جوادي - مجتبي تقديمي پور - رضا زارعي
علي غفورزاده - ليلا بورتالاري - نائيني - جاويد ثروتيان

هیچ نظری موجود نیست: